11696396_10153428406020993_1403715499541615185_oLetnia Akademia Tańca Barokowego w Konserwatorium Löftadalen w Szwecji już za nami!

W tegorocznej edycji Polskę reprezentowała nasza tancerka, Zuzanna Grzegorowska. Była to dla niej okazja do spotkania i wymiany doświadczeń z innymi specjalistami tańca barokowego z Francji, Hiszpanii, Japonii, Niemiec, Rosji, Stanów Zjednoczonych, Szwajcarii, Szwecji i Wielkiej Brytanii. Zuzanna wzięła udział w kursie prowadzonym przez cenioną tancerkę, nauczycielkę i choreografa – Nathalie van Parys – podczas którego pracowała nad technicznymi i wyrazowymi aspektami dwóch choreografii, skomponowanych dla zawodowych tancerzy i opublikowanych na przełomie XVII i XVIII wieku we Francji.

Pierwszą z nich była passacaille, wykonywana przez największą francuską gwiazdę taneczną tamtych czasów, Marie-Thérèse de Subligny. Choreografia jest bardzo dobrze znana rekonstruktorom tańca barokowego, jednak niewielu z nich decyduje się włączyć ją do swojego repertuaru. Ponad czterominutowy utwór stawia tancerce niemałe wymagania zarówno kondycyjne, jak i interpretacyjne. Natomiast druga choreografia – entrée do muzyki z opery „Hesione” André Campry – przeznaczona była dla mężczyzn i posiada typowe dla ich tańca, najtrudniejsze kroki szkoły francuskiej: efektowne skoki, piruety i skomplikowane ozdobniki wykonywane nogami. Dodatkową atrakcją Akademii było seminarium poświęcone stylowi tańca z drugiej połowy XVIII wieku, w którego rekonstrukcji specjalizuje się Nathalie van Parys.

Następna edycja Akademii już za rok! Z pewnością nie zabraknie na niej Varsavii Galante.

f135.highres